Meyer Sound: Partnerség és egyedülálló fesztiválélmény a Roskilde Fesztiválon
Idén júniusban a Meyer Sound ismét a Roskilde Fesztivál exkluzív hangrendszerfelelőseként tér vissza Dániába, arra a fesztiválra, mely Európa egyik legnagyobb és legrégebben működő zenei fesztiválja.
Az idei rendezvény egy ötéves partnerség második éve volt, melynek célja, hogy még nagyobb fesztiválélményt nyújtson a művészek, rajongók és a technológiai szolgáltatók számára.
A hatalmas volumenű Roskilde Fesztivál most 49 éves. Idén június 29. és július 6. között zajlott, közel 180 fellépővel, 8 színpadon. Az olyan nagynevű fellépőktől kezdve, mint Cardi B, Bob Dylan, Travis Scott, Janelle Monáe, Robert Plant, vagy a Wu-Tang Clan a skandináv szupersztárokon át, mint Robyn és MØ egészen a feltörekvő helyi művészekig, performanszokig terjedt az előadók skálája. A napi legmagasabb látogatószám 130 000 ember volt.
De Roskilde több, mint zene, kemping és szórakozás. A non-profit alapítványként működő fesztivál egyben a közösség és a szolidaritás ünnepe is, ugyanis teljes bevételéből humanitárius és kulturális szervezeteket támogat Dániában. A Roskilde Jótékonysági Fesztivál Szervezet megalakulása óta több, mint 58 millió dollárt adományozott különféle jótékonysági intézményeknek világszerte.
„Ezek az értékek teszik a Roskilde Fesztivált ideális parterré a jobb fesztiválélmény biztosításához“ mondta Helen Meyer, a Meyer Sound alapítója és ügyvezető alenöke. „Ennek a fesztiválnak szíve van. A szervezők tényleg törődnek azzal, hogy hogyan érzik itt magukat az emberek és hajlandóak ezért másképp tenni a dolgukat. Ez nekünk, nagyon, de nagyon izgalmas.“
Ez a partnerség- fókuszban a képzési kezdeményezésekkel, a kutatás fejlesztéssel és a nagyszabású fesztivál menedzsmenttel- egy egész éves kollaborációt jelent. A kreativitás és az innováció közös hagyomány a partnerek számára, és ez a sokoldalú megközelítés példátlan lehetőségeket kínál fejlesztési és tájékozódási fronton. A rendezvény pedig technológia bemutatóként és egyfajta élő laboratóriumként működik, ahol a kutatási erőfeszítések a hangterjedésre és jeltovábbítási/jelfeldolgozási technikákra összpontosítanak.
Az idei rendezvény egy ötéves partnerség második éve volt, melynek célja, hogy még nagyobb fesztiválélményt nyújtson a művészek, rajongók és a technológiai szolgáltatók számára.
A hatalmas volumenű Roskilde Fesztivál most 49 éves. Idén június 29. és július 6. között zajlott, közel 180 fellépővel, 8 színpadon. Az olyan nagynevű fellépőktől kezdve, mint Cardi B, Bob Dylan, Travis Scott, Janelle Monáe, Robert Plant, vagy a Wu-Tang Clan a skandináv szupersztárokon át, mint Robyn és MØ egészen a feltörekvő helyi művészekig, performanszokig terjedt az előadók skálája. A napi legmagasabb látogatószám 130 000 ember volt.
De Roskilde több, mint zene, kemping és szórakozás. A non-profit alapítványként működő fesztivál egyben a közösség és a szolidaritás ünnepe is, ugyanis teljes bevételéből humanitárius és kulturális szervezeteket támogat Dániában. A Roskilde Jótékonysági Fesztivál Szervezet megalakulása óta több, mint 58 millió dollárt adományozott különféle jótékonysági intézményeknek világszerte.
„Ezek az értékek teszik a Roskilde Fesztivált ideális parterré a jobb fesztiválélmény biztosításához“ mondta Helen Meyer, a Meyer Sound alapítója és ügyvezető alenöke. „Ennek a fesztiválnak szíve van. A szervezők tényleg törődnek azzal, hogy hogyan érzik itt magukat az emberek és hajlandóak ezért másképp tenni a dolgukat. Ez nekünk, nagyon, de nagyon izgalmas.“
Ez a partnerség- fókuszban a képzési kezdeményezésekkel, a kutatás fejlesztéssel és a nagyszabású fesztivál menedzsmenttel- egy egész éves kollaborációt jelent. A kreativitás és az innováció közös hagyomány a partnerek számára, és ez a sokoldalú megközelítés példátlan lehetőségeket kínál fejlesztési és tájékozódási fronton. A rendezvény pedig technológia bemutatóként és egyfajta élő laboratóriumként működik, ahol a kutatási erőfeszítések a hangterjedésre és jeltovábbítási/jelfeldolgozási technikákra összpontosítanak.
Roskilde összesen több, mint 2, 5 millió négyzetméternyi területén (hozzávetőlegesen 350 focipálya) hatalmas felületeket kell hanggal lesugározni, ez a színpadok közötti “egymásra szólás” veszélyét rejti magában, melyet kontrollálni kell. Közel 1000 Meyer Sound hangsugárzó lett elosztva a színpadok és a performansz helyszínek között- melyet egy vezető európai AVL integrátor, a Bright Group biztosíott-, az 1000 férőhelyes Gloria színpadtól a 60.000 fős közönséghez tervezett főszínpadig, az ikonikus Orange-ig.
A LEO termékcsalád hangrendszerei gördülékeny megoldást nyújtottak az esemény számára, köszönhetően azok hangtisztaságának, linearitásának, megbízhatóságának és könnyű kezelhetőségének. „A LEO termékcsalád fejlesztésekor a lineáris elméletet tartottuk szem előtt, ami hangrendszerekre vetítve azt jelenti, hogy tetszőleges színpadot meg tudsz csinálni különböző típusú és méretű eszközökkel, miközben a hangképed nem változik.” mondta John Meyer, a Meyer Sound elnöke és vezérigazgatója. „Ez lehetővé teszi az emberek számára, hogy megértsék: nem szükséges mindig hangosan üzemeltetni a hangrendszert. Amit itt megpróbálunk szemléltetni az az, hogy a hangrendszernek transzparensnek kell lennie.
A Roskilde színpadokat a komplett LEO termékcsalád hajtja, beleértve a LINA, LEOPARD, LEO és LYON fürtöket, a 750-LFC, 900-LFC és 1100-LFC mélyfrekvenciás hangsugárzókat és a VLFC nagyon mélyfrekvenciás hangsugárzót, mely velőtrázó hatást idéz elő az alsóbb frekvencia tartományban.
Számos pontforrás hangsugárzó, mint az UPA-1P és a vadonatúj ULTRA-X40- amelyet egyébként az FOH-ban monitornak is használtak – delay és frontfill funkciót töltött be, míg az MJF-210-esek színpadi monitorként szolgáltak. A hálózatos jelfeldolgozást GALILEO GALAXY processzorok kezelték.
A Meyer Sound, a Bright és Roskilde technikai stábja együttműködve tervezte, fejlesztette a fesztivál hangrendszereit az előző évek sikereiből kiindulva, az általános teljesítmény javítása érdekében.
Ebben az évben a fejlesztések a továbbfejlesztett AVB vezérlésektől új PA konfigurációkig terjedtek.
Mindent áthoztunk 2019-be, amit megtanultunk 2018-ban-mondja Lars Liliengren, a Roskilde produciós vezetője- így már a tervezés megkezdésekor magasabb szinten álltunk, mint tavaly.
Az új technológiai fejlesztések között szerepel az mélysugárzótömbök innovatív használata az Orange színpadon és jelentősen csökkentettük a Gloria áthallását más helyszínekre.
„Képesek vagyunk alkalmazni a tavaly levont következtetések tanulságait, hogy a második évben érdemi lépéseket tegyünk a még minőségibb megvalósítás felé. Tavaly normál függesztett end-fire elrendezést használtunk- mondta Dennis Tholema vezető rendszermérnök, a Meyer Sound európai technikai támogató csapatából. Idén kardioid lesugárzású függesztett mélynyomó tömbökből felfelé emelkedően épített, lefelé irányított sugárzású rendszert használtunk, annak érdekében, hogy a színpadon és a színpad mögötti területen maximális mélykioltást érjünk el, amely a fesztivál szervezők kívánsága volt. Ezzel 17dB csökkentést valósítottunk meg, így nagyon csendes volt a színpad.
A Gloria-nál két sávkorlátozott UPQ-1P-t használtunk kioltó módban minden egyes line array fürt mögött, hogy csökkentsük a fürtökből eredő mélyközép és mély frekvenciás terhelést a színpadon.
A problémamentes fesztiválélmény biztosítása a vendégmérnökök személyre szabott támogatásával kezdődött. Ebből a célból a Meyer Sound 22 fős személyzetet biztosított a Roskilde 32 főt számláló hangtechnikus csapata mellé, hogy a fesztivál teljes ideje alatt kéz a kézben működjenek együtt a fellépők műszaki csapataival.
“Nagyon jó tudni, hogy amikor ide megérkezel, akkor a Meyer Sound rendszerek és a Meyer Sound technikusai miatt egy ismerős helyre érkezel” mondja Ingvar Jónssón izlandi mérnök, aki Robyn FOH keverője (hangmérnöke) volt. “Ez az igazi kényelem: ismerni a rendszert, tudni, hogy jól képzett szakembereik vannak, akik törődnek veled”
Ezen hangmérnökök számára a prémium hangrendszerrel való szembesülés még könnyebbé teszi a munkát. “A fesztiválok kemények, mert mindig azzal találod szembe magad, hogy kevés az idő és gyorsan kell beállni” mondja Penelope Isles FOH hangmérnöke Max Jacomb “De számomra felülírja ezt az a tény, hogy a Meyer Sound rendszerrel nagyobb mozgásterem van”- mondja Jacomb, aki nagyra értékeli a szupport csapat együttműködéshez való hozzáállását.
“Van egy rendszer technikus, aki kérdéseket tesz föl arra vonatkozóan, hogy én mit akarok, ahelyett, hogy elmondaná, mi fog történni. És ez óriási!”
A Meyer Sound volt a házigazdája a színfalak mögötti Sonic Lounge és Tech Lounge vendéglátó helyszíneknek, ahol a művészek és a technikai személyzet tudott pihenni és feltöltődni, élvezhették a frissítőket és megismerkedhettek a fesztivált működtető technológiával és a helyszínen végzett kutatásokkal a Meyer Sound Rendszeroptimalizálási Igazgatója, Bob McCarthy, a Roskilde Fesztivál audiókonzultánsa, Morten Büchert, valamint további hanggal foglalkozó szakemberek előadásán.
Végtére is ez az egész, a művész és a közönsége között tátongó szakadék szűkítéséről szól, mondja John Meyer: “ A művész és a közönség közötti kapcsolat ami itt valójában számít, a tartalom és az az élmény, ami akkor éri az embereket, amikor eljönnek az általuk szeretett zenét meghallgatni”
Ennek az egyedülálló partnerségnek tehát a zene és a hangzás iránti közös szenvedély áll a központjában, melynek célja, hogy újabb magasságokat érjen el a Roskilde életében. “Idén a Meyer Sound 40. Évfordulója, a következő évben pedig a Roskilde 50. Évfordulója lesz- mondja Helen Meyer- tehát nagyon izgatottak vagyunk amiatt, hogy minden évben felépítünk itt valamit, ami a következő évben még jobbá válik, így segítve elő az 50. évforduló megünneplését.”
“A Roskilde Fesztivál Észak-Európa legnagyobb eseménye” tette hozzá Fredrich Holmgren vezérigazgató. „Ez a fesztiválrendezés nagy korona ékköve… nagyon büszkék vagyunk arra, hogy részesei lehetünk.”
“Nagyon jó tudni, hogy amikor ide megérkezel, akkor a Meyer Sound rendszerek és a Meyer Sound technikusai miatt egy ismerős helyre érkezel” mondja Ingvar Jónssón izlandi mérnök, aki Robyn FOH keverője (hangmérnöke) volt. “Ez az igazi kényelem: ismerni a rendszert, tudni, hogy jól képzett szakembereik vannak, akik törődnek veled”
Ezen hangmérnökök számára a prémium hangrendszerrel való szembesülés még könnyebbé teszi a munkát. “A fesztiválok kemények, mert mindig azzal találod szembe magad, hogy kevés az idő és gyorsan kell beállni” mondja Penelope Isles FOH hangmérnöke Max Jacomb “De számomra felülírja ezt az a tény, hogy a Meyer Sound rendszerrel nagyobb mozgásterem van”- mondja Jacomb, aki nagyra értékeli a szupport csapat együttműködéshez való hozzáállását.
“Van egy rendszer technikus, aki kérdéseket tesz föl arra vonatkozóan, hogy én mit akarok, ahelyett, hogy elmondaná, mi fog történni. És ez óriási!”
A Meyer Sound volt a házigazdája a színfalak mögötti Sonic Lounge és Tech Lounge vendéglátó helyszíneknek, ahol a művészek és a technikai személyzet tudott pihenni és feltöltődni, élvezhették a frissítőket és megismerkedhettek a fesztivált működtető technológiával és a helyszínen végzett kutatásokkal a Meyer Sound Rendszeroptimalizálási Igazgatója, Bob McCarthy, a Roskilde Fesztivál audiókonzultánsa, Morten Büchert, valamint további hanggal foglalkozó szakemberek előadásán.
Végtére is ez az egész, a művész és a közönsége között tátongó szakadék szűkítéséről szól, mondja John Meyer: “ A művész és a közönség közötti kapcsolat ami itt valójában számít, a tartalom és az az élmény, ami akkor éri az embereket, amikor eljönnek az általuk szeretett zenét meghallgatni”
Ennek az egyedülálló partnerségnek tehát a zene és a hangzás iránti közös szenvedély áll a központjában, melynek célja, hogy újabb magasságokat érjen el a Roskilde életében. “Idén a Meyer Sound 40. Évfordulója, a következő évben pedig a Roskilde 50. Évfordulója lesz- mondja Helen Meyer- tehát nagyon izgatottak vagyunk amiatt, hogy minden évben felépítünk itt valamit, ami a következő évben még jobbá válik, így segítve elő az 50. évforduló megünneplését.”
“A Roskilde Fesztivál Észak-Európa legnagyobb eseménye” tette hozzá Fredrich Holmgren vezérigazgató. „Ez a fesztiválrendezés nagy korona ékköve… nagyon büszkék vagyunk arra, hogy részesei lehetünk.”
A Meyer Soundról
A Meyer Sound arra törekszik, hogy folyamatos párbeszédet tartson fenn és nagy figyelmet szentel annak fontosságára, hogy hogyan hallunk és hogyan hallgatunk. Együttműködő, eredményorientált megközelítéssel rendelkezik a hangmegoldások területén, s mindezzel olyan vállalati filozófiát tart fent, ahol a kreatív gondolkozás, a régimódi (kézműves) kivitelezés és a vállalkozói technológia erősen összefonódik.
A legismertebb művészek turnéi és a legmagasabb színvonalú szórakoztató helyszínek ugyanúgy támaszkodnak a Meyer Sound technikai, technológiai megoldásaira, mint az imaházak, mozik, éttermek, egyetemek, vállalati irodák és múzeumok.
A területi irodákkal és a hivatalos forgalmazókkal a Meyer Sound minden termékét Berkeley-i (Californa-i) székhelyén tervezi és gyártja, lehetővé téve a szigorú minőségellenőrzést és tesztelést, s 2018-tól kezdőden minden termékre 5 éves garancia vonatkozik.
A tudományos akusztikai kutatások és termékfejlesztések, több, mint 100 amerikai és nemzetközi szabadalmat és számos díjat szereztek a Meyer Sound-nak, melyet John és Helen Meyer alapított 1979-ben. A Meyer Sound a Meyer Sound Laboratories Inc bejegyzett védjegye. Minden jog fenntartva.
A Meyer Sound arra törekszik, hogy folyamatos párbeszédet tartson fenn és nagy figyelmet szentel annak fontosságára, hogy hogyan hallunk és hogyan hallgatunk. Együttműködő, eredményorientált megközelítéssel rendelkezik a hangmegoldások területén, s mindezzel olyan vállalati filozófiát tart fent, ahol a kreatív gondolkozás, a régimódi (kézműves) kivitelezés és a vállalkozói technológia erősen összefonódik.
A legismertebb művészek turnéi és a legmagasabb színvonalú szórakoztató helyszínek ugyanúgy támaszkodnak a Meyer Sound technikai, technológiai megoldásaira, mint az imaházak, mozik, éttermek, egyetemek, vállalati irodák és múzeumok.
A területi irodákkal és a hivatalos forgalmazókkal a Meyer Sound minden termékét Berkeley-i (Californa-i) székhelyén tervezi és gyártja, lehetővé téve a szigorú minőségellenőrzést és tesztelést, s 2018-tól kezdőden minden termékre 5 éves garancia vonatkozik.
A tudományos akusztikai kutatások és termékfejlesztések, több, mint 100 amerikai és nemzetközi szabadalmat és számos díjat szereztek a Meyer Sound-nak, melyet John és Helen Meyer alapított 1979-ben. A Meyer Sound a Meyer Sound Laboratories Inc bejegyzett védjegye. Minden jog fenntartva.