Chauvet Professional a 2024-es Eurovízión
Az Eurovízió bemutatta az ikonikus dalfesztivál 2024-es fordulójának művészeti koncepcióját. A "Eurovision Lights" névre keresztelt témát az egyszerű egyenes vonalak ihlették, amelyeket grafikus EQ-kon, vagy a sarki fény jelenségnél figyelhetünk meg. Florian Wieder tervező, valamint Ola Melzig technikai vezető és csapata 163 millió nézőt kápráztatott el májusban. Az Interlite és Niclen beszállítók segítségével 524 db COLORado PXL Bar 16 motorizált pixel barral bűvölték el a közönséget a Chauvet Professional-től. A lámpák szó szerint beterítették az egész arénát. Három szinten, a padlótól a mennyezetig élénk, merész színekkel hangsúlyozták ki a színpad vonalait.
"Fredrik tervezése csak egyenes vonalakból állt, így ezek a lámpák tökéletesek voltak a gyönyörű színekkel és dinamikus megjelenésekkel való megvilágításhoz" - nyilatkozott Melzig. "Sokféle LED BAR-on gondolkodtunk. Végül mérete, energiahatékonysága és teljesítménye miatt esett a választásunk a PXL Bar 16-ra. Ez egy igazán nagy fényerejű, gyönyörű színekkel operáló lámpa."
A COLORado PXL Bar 16 része volt egy történelmi jelentőségű hatalmas show-nak, amelyben 210 tonnányi eszközt függesztettek fel, 50 tonnával többet, mint bármely korábbi eseményen a Malmö Arénában. Melzig szerint, hogy a tervezéshez 700 DMX univerzumot használtak fel és további 700 univerzum kellett a pixel-mappinghez médiaszervereken keresztül.
A produkció méretei még elképesztőbbnek hatnak, ha kontrasztba állítjuk a korábbi Eurovíziós Dalfesztiválok technikai paramétereivel. Melzig szerint 16 évvel ezelőtt mindössze 12 univerzumot kellett kezelni, amely akkoriban még elképesztőnek számított.
A COLORado PXL Bar 16 része volt egy történelmi jelentőségű hatalmas show-nak, amelyben 210 tonnányi eszközt függesztettek fel, 50 tonnával többet, mint bármely korábbi eseményen a Malmö Arénában. Melzig szerint, hogy a tervezéshez 700 DMX univerzumot használtak fel és további 700 univerzum kellett a pixel-mappinghez médiaszervereken keresztül.
A produkció méretei még elképesztőbbnek hatnak, ha kontrasztba állítjuk a korábbi Eurovíziós Dalfesztiválok technikai paramétereivel. Melzig szerint 16 évvel ezelőtt mindössze 12 univerzumot kellett kezelni, amely akkoriban még elképesztőnek számított.
Az idei show merész méretei akkor elképzelhetetlenek lettek volna. Egy ilyen nagyságrendű produkció kezelése különleges kihívások elé állítja őket, de Melzig örömmel fogadja ezeket, megjegyezve, hogy a berendezés méretének és kiterjedésének köszönhetően kreatív csapata képes megfelelni annak a kihívásnak, hogy egyedi és lenyűgöző show-kat alkossanak mind a 37 versenyszámhoz, valamint a három nyitó- és hat, szünetekben bemutatott műsorhoz. "Az én feladatom az, hogy minél nagyobb eszközparkot állítsak össze a kreatív csapatom számára" - magyarázta.
Melzig 16 éve követi ezt a filozófiát az Eurovíziónál, minden szezonban igyekszik fejleszteni eszközeit és innovatív, előremutató technológiát képviselő lámpákat felhasználni, amelyek közé idén a Chauvet Professional COLORado PXL Bar 16 LED BAR-jai is bekerültek.
Az első helyet végül Svájc "The Code" című dala szerezte meg Nemo előadásában. A technikai csapat pedig már a következő év színpadképét tervezgeti, ami kétségtelenül újabb mérföldkő lesz a verseny történelmében.
Melzig 16 éve követi ezt a filozófiát az Eurovíziónál, minden szezonban igyekszik fejleszteni eszközeit és innovatív, előremutató technológiát képviselő lámpákat felhasználni, amelyek közé idén a Chauvet Professional COLORado PXL Bar 16 LED BAR-jai is bekerültek.
Az első helyet végül Svájc "The Code" című dala szerezte meg Nemo előadásában. A technikai csapat pedig már a következő év színpadképét tervezgeti, ami kétségtelenül újabb mérföldkő lesz a verseny történelmében.