CHROMASOUND
  • Rólunk
    • Portfolio
    • Minőségpolitika
    • Szerviz
  • Márkáink
    • Meyer Sound
    • DiGiCo
    • RCF
    • Electro-Voice
    • Vari-Lite
    • Chauvet Professional
    • Chauvet DJ
    • Avolites
    • ADAM Audio
    • Austrian Audio
    • Focusrite
    • Novation
    • Dynacord
    • Bricasti
  • Hírek
    • Legenda Kikötő
    • A Magyar Állami Operaház új audiovizuális rendszere
    • Meyer Sound NEBRA
    • Tulipános Ház
    • A Csokonai Fórum AV rendszerei
    • Clarett+ OctoPre a házban
    • Szőke Csaba - Clarett 8Pre teszt
    • Szőke Csaba HI-X65 teszt
    • Petőfi Irodalmi Múzeum
    • Meyer Sound Ultra-X20 és USW-112P
    • Meyer Sound: Partnerség és egyedülálló fesztiválélmény a Roskilde Fesztiválon
    • Chauvet Chromasound
    • MeyerSoundISE
    • Meyer Sound USW-210P
    • ChromaCampus
    • Elindult az avoliteshu
    • Újdonság a DiGiCotól
    • ADAM Audio - Nyerd meg a jégkék mennydörgést!
    • “Minden részlet a helyén van”-Mariah Carey európai turnéja a Meyer Sound LEO-val
    • Stealth Core2 bővítés a DiGiCo SD pultjaihoz
    • ADAM Audio disztribúció
    • A Vértes Agorája kapta a 2015-ös Közművelődési Minőség Díjat
    • Elindult a Focusrite.hu és a Novation.hu!
    • Nagyot ütött a Kozmix Focusrite RedNet-tel vezérelt 20. jubileumi nagykoncertje Budapesten
    • Korábbi hírek >
      • RedNet szösszenetek, avagy Palya Bea esete a csatornaszámokkal
      • Nyolcezer nagymacska bizonyítja a Meyer Sound sikerét
      • Indul a Focusrite Clarett kampány
      • Novation LaunchPad frissítés
      • Zeneipari géntechnológia- Megérkezett a Novation Circuit
      • Itt a Meyer Sound Amie stúdiómonitor
      • Fekete Leguán és sztárelőadók a Budapest Music Expón
      • Június 30. - július 7. között a Chromasound raktár költözés miatt ZÁRVA tart!
      • A Tondiraba Ice Arena Észtország legmodernebb arénája Tallinn városában
      • Szabadjára engedik a Fekete Leguánt Pécsen
      • Meyer Sound- A hangok a varázslója, 3. rész
      • Az épülethangosítás is megállja a helyét a Construmán
      • Atombombaként robbant be a DiGiCo új pultja az S21
      • Focusrite-Novation workshop beszámoló
      • Meyer Sound- A hangok varázslója, 2. rész
      • RCF zászlója alatt az Audi Aréna Győr
      • Meyer Sound- A hangok varázslója 1.
      • 21. század a Tatai Angolpark színpadán
      • DiGiCo- Elsöprő siker a Fonóban
      • Meyer Sounddal ünnepelt Németország
      • DiGiCo SD10 a Müpában
      • Jubileumi Audix D6
      • Sikerrel startolt a Brunszvik-Beethoven Rendezvényszervező Központ
      • Meyer Sound LYON-nal hódít a szlovákiai Amex Audio
      • Electro-Voice és Dynacord termékek a Chromasound kínálatában
      • Focusrite és Novation termékek a Chromasound kínálatában
      • Egy éve, hogy a Vértes Agorája a Meyer Sound családhoz csatlakozott
      • RCF hangfalakat látványelemként IS!
      • A Limp Bizkit is DiGiCo-val turnézik
      • A Megadeth is DiGiCo-val turnézik
      • Meyer Sound hangfalak a Pekingi Autókiállításon
      • Meyer Sound „csillagjegy” az oktatásban
      • Speciális térben is Meyer Sound a megoldás
      • DiGiCo pult szolgálja ki Britney Spears igényeit Las Vegasban
      • Digitális pult csereprogram 2014
      • Nagy sikerrel zárult a Dobosok Farsangja!
      • DiGiCo pultok a budapesti Nemzeti Színházban
      • RCF a Pro Sound Web díjazottak között!
      • ISE előtti titkos Meyer Sound bemutatón jártunk...
  • Partnerek
    • Austrian Audio
    • RCF
    • Electro-Voice
    • ADAM Audio
    • Focusrite
    • Novation
    • Dynacord
  • Referenciák
  • PÁLYÁZAT
  • Elérhetőség

Meyer Sound: Partnerség és egyedülálló fesztiválélmény a Roskilde Fesztiválon
​

Idén júniusban a Meyer Sound ismét a Roskilde Fesztivál exkluzív hangrendszerfelelőseként tér vissza Dániába, arra a fesztiválra, mely Európa egyik legnagyobb és legrégebben működő zenei fesztiválja.
 
Az idei rendezvény egy ötéves partnerség második éve volt, melynek célja, hogy még nagyobb fesztiválélményt nyújtson a művészek, rajongók és a technológiai szolgáltatók számára.
 
A hatalmas volumenű Roskilde Fesztivál most 49 éves. Idén június 29. és július 6. között zajlott, közel 180 fellépővel, 8 színpadon. Az olyan nagynevű fellépőktől kezdve, mint Cardi B, Bob Dylan, Travis Scott, Janelle Monáe, Robert Plant, vagy a  Wu-Tang Clan a skandináv szupersztárokon át, mint  Robyn és MØ egészen a feltörekvő helyi művészekig, performanszokig terjedt az előadók skálája. A napi legmagasabb látogatószám 130 000 ember volt.
 
De Roskilde több, mint zene, kemping és szórakozás. A non-profit alapítványként működő fesztivál egyben a közösség és a szolidaritás ünnepe is, ugyanis teljes bevételéből humanitárius és kulturális szervezeteket támogat Dániában. A Roskilde Jótékonysági Fesztivál Szervezet megalakulása óta több, mint 58 millió dollárt adományozott különféle jótékonysági intézményeknek világszerte.
 
„Ezek az értékek teszik a Roskilde Fesztivált ideális parterré a jobb fesztiválélmény biztosításához“ mondta Helen Meyer, a Meyer Sound alapítója  és ügyvezető alenöke. „Ennek a fesztiválnak szíve van. A szervezők tényleg törődnek azzal, hogy hogyan érzik itt magukat az emberek és hajlandóak ezért másképp tenni a dolgukat. Ez nekünk, nagyon, de nagyon izgalmas.“
 
Ez a partnerség- fókuszban a képzési kezdeményezésekkel, a kutatás fejlesztéssel és a nagyszabású fesztivál menedzsmenttel- egy egész éves kollaborációt jelent. A kreativitás és az innováció közös hagyomány a partnerek számára, és ez a sokoldalú megközelítés példátlan lehetőségeket kínál fejlesztési és tájékozódási fronton. A rendezvény pedig technológia bemutatóként és egyfajta élő laboratóriumként működik, ahol a kutatási erőfeszítések a hangterjedésre és jeltovábbítási/jelfeldolgozási technikákra összpontosítanak.
Picture

 
Roskilde összesen több, mint 2, 5 millió négyzetméternyi területén (hozzávetőlegesen 350 focipálya) hatalmas felületeket kell hanggal lesugározni, ez a színpadok közötti “egymásra szólás” veszélyét rejti magában, melyet kontrollálni kell. Közel 1000 Meyer Sound hangsugárzó lett elosztva a színpadok és a performansz helyszínek között- melyet egy vezető európai AVL integrátor, a Bright Group biztosíott-, az 1000 férőhelyes Gloria színpadtól a 60.000 fős közönséghez tervezett főszínpadig, az ikonikus Orange-ig.
 
A LEO termékcsalád hangrendszerei gördülékeny megoldást nyújtottak az esemény számára, köszönhetően azok hangtisztaságának, linearitásának, megbízhatóságának és könnyű kezelhetőségének. „A LEO termékcsalád fejlesztésekor a lineáris elméletet tartottuk szem előtt, ami hangrendszerekre vetítve azt jelenti, hogy tetszőleges színpadot meg tudsz csinálni különböző típusú és méretű eszközökkel, miközben a hangképed nem változik.” mondta John Meyer, a Meyer Sound elnöke és vezérigazgatója. „Ez lehetővé teszi az emberek számára, hogy megértsék: nem szükséges mindig hangosan üzemeltetni a hangrendszert. Amit itt megpróbálunk szemléltetni az az, hogy a hangrendszernek transzparensnek kell lennie.
 
A Roskilde színpadokat a komplett LEO termékcsalád hajtja, beleértve a LINA, LEOPARD, LEO és LYON fürtöket, a 750-LFC, 900-LFC és 1100-LFC mélyfrekvenciás hangsugárzókat és a VLFC nagyon mélyfrekvenciás hangsugárzót, mely velőtrázó hatást idéz elő az alsóbb frekvencia tartományban.
 
 
Számos pontforrás hangsugárzó, mint az UPA-1P és a vadonatúj ULTRA-X40- amelyet egyébként az FOH-ban monitornak is használtak – delay és frontfill funkciót töltött be, míg az MJF-210-esek színpadi monitorként szolgáltak. A hálózatos jelfeldolgozást GALILEO GALAXY processzorok kezelték.
 
A Meyer Sound, a Bright és Roskilde technikai stábja együttműködve tervezte, fejlesztette a fesztivál hangrendszereit az előző évek sikereiből kiindulva, az általános teljesítmény javítása érdekében.
Ebben az évben a fejlesztések a továbbfejlesztett AVB vezérlésektől új PA konfigurációkig terjedtek.
 
Mindent áthoztunk 2019-be, amit megtanultunk 2018-ban-mondja Lars Liliengren, a Roskilde produciós vezetője- így már a tervezés megkezdésekor magasabb szinten álltunk, mint tavaly.
 
Az új technológiai fejlesztések között szerepel az mélysugárzótömbök innovatív használata az Orange színpadon és jelentősen csökkentettük a Gloria áthallását más helyszínekre.
„Képesek vagyunk alkalmazni a tavaly levont következtetések tanulságait, hogy a második évben érdemi lépéseket tegyünk a még minőségibb megvalósítás felé. Tavaly normál függesztett end-fire elrendezést használtunk- mondta Dennis Tholema vezető rendszermérnök, a Meyer Sound európai technikai támogató csapatából. Idén kardioid lesugárzású függesztett mélynyomó tömbökből felfelé emelkedően épített, lefelé irányított sugárzású rendszert használtunk, annak érdekében, hogy a színpadon és a színpad mögötti területen maximális mélykioltást érjünk el, amely a fesztivál szervezők kívánsága volt. Ezzel 17dB csökkentést valósítottunk meg, így nagyon csendes volt a színpad.
A Gloria-nál két sávkorlátozott UPQ-1P-t használtunk kioltó módban minden egyes line array fürt mögött, hogy csökkentsük a fürtökből eredő mélyközép és mély frekvenciás terhelést a színpadon.
 



A problémamentes fesztiválélmény biztosítása a vendégmérnökök személyre szabott támogatásával kezdődött. Ebből a célból a Meyer Sound 22 fős személyzetet biztosított a Roskilde 32 főt számláló hangtechnikus csapata mellé, hogy a fesztivál teljes ideje alatt kéz a kézben működjenek együtt a fellépők műszaki csapataival.
 
“Nagyon jó tudni, hogy amikor ide megérkezel, akkor a Meyer Sound rendszerek és a Meyer Sound technikusai miatt egy ismerős helyre érkezel” mondja Ingvar Jónssón izlandi mérnök, aki Robyn  FOH keverője (hangmérnöke) volt. “Ez az igazi kényelem: ismerni a rendszert, tudni, hogy jól képzett szakembereik vannak, akik törődnek veled”
 
Ezen hangmérnökök számára a prémium hangrendszerrel való szembesülés még könnyebbé teszi a munkát. “A fesztiválok kemények, mert mindig azzal találod szembe magad, hogy kevés az idő és gyorsan kell beállni” mondja Penelope Isles FOH hangmérnöke Max Jacomb “De számomra felülírja ezt az a tény, hogy a Meyer Sound rendszerrel nagyobb mozgásterem van”- mondja Jacomb, aki nagyra értékeli a szupport csapat együttműködéshez való hozzáállását.
“Van egy rendszer technikus, aki kérdéseket tesz föl arra vonatkozóan, hogy én mit akarok, ahelyett, hogy elmondaná, mi fog történni. És ez óriási!”
 
A Meyer Sound volt a házigazdája a színfalak mögötti Sonic Lounge és Tech Lounge vendéglátó helyszíneknek, ahol a művészek és a technikai személyzet tudott pihenni és feltöltődni, élvezhették a frissítőket és megismerkedhettek a fesztivált működtető technológiával és a helyszínen végzett kutatásokkal a Meyer Sound Rendszeroptimalizálási Igazgatója, Bob McCarthy, a Roskilde Fesztivál audiókonzultánsa, Morten Büchert, valamint további hanggal foglalkozó szakemberek előadásán. 
 
Végtére is ez az egész, a művész és a közönsége között tátongó szakadék szűkítéséről szól, mondja John Meyer: “ A művész és a közönség közötti kapcsolat ami itt valójában számít, a tartalom és az az élmény, ami akkor éri az embereket, amikor eljönnek az általuk szeretett zenét meghallgatni”
 
Ennek az egyedülálló partnerségnek tehát a zene és a hangzás iránti közös szenvedély áll a központjában, melynek célja, hogy újabb magasságokat érjen el a Roskilde életében. “Idén a Meyer Sound 40. Évfordulója, a következő évben pedig a Roskilde 50. Évfordulója lesz- mondja Helen Meyer- tehát nagyon izgatottak vagyunk amiatt, hogy minden évben felépítünk itt valamit, ami a következő évben még jobbá válik, így segítve elő az 50. évforduló megünneplését.”
 
“A Roskilde Fesztivál Észak-Európa legnagyobb eseménye” tette hozzá Fredrich Holmgren vezérigazgató. „Ez a fesztiválrendezés nagy korona ékköve… nagyon büszkék vagyunk arra, hogy részesei lehetünk.”
Picture
A Meyer Soundról 
 
A Meyer Sound arra törekszik, hogy folyamatos párbeszédet tartson fenn és nagy figyelmet szentel annak fontosságára, hogy hogyan hallunk és hogyan hallgatunk. Együttműködő, eredményorientált megközelítéssel rendelkezik a hangmegoldások területén, s mindezzel olyan vállalati filozófiát tart fent, ahol a kreatív gondolkozás, a régimódi (kézműves) kivitelezés és a vállalkozói technológia erősen összefonódik. 
A legismertebb művészek turnéi és a legmagasabb színvonalú szórakoztató helyszínek ugyanúgy támaszkodnak a Meyer Sound technikai, technológiai megoldásaira, mint az imaházak, mozik, éttermek, egyetemek, vállalati irodák és múzeumok.
A területi irodákkal és a hivatalos forgalmazókkal a Meyer Sound minden termékét Berkeley-i (Californa-i) székhelyén tervezi és gyártja, lehetővé téve a szigorú minőségellenőrzést és tesztelést, s 2018-tól kezdőden minden termékre 5 éves garancia vonatkozik.
A tudományos akusztikai kutatások és termékfejlesztések, több, mint 100 amerikai és nemzetközi szabadalmat és számos díjat szereztek a Meyer Sound-nak, melyet John és Helen Meyer alapított 1979-ben. A Meyer Sound a Meyer Sound Laboratories Inc bejegyzett védjegye. Minden jog fenntartva.
Chromasound
Telefon: +36 1 899 84 21
FAX:        +36 1 899 84 22