CHROMASOUND
  • Rólunk
    • Portfolio
    • Minőségpolitika
    • Szerviz
  • Márkáink
    • Meyer Sound
    • DiGiCo
    • RCF
    • Electro-Voice
    • Vari-Lite
    • Chauvet Professional
    • Chauvet DJ
    • Avolites
    • ADAM Audio
    • Austrian Audio
    • Focusrite
    • Novation
    • Dynacord
    • Bricasti
  • Hírek
    • Legenda Kikötő
    • A Magyar Állami Operaház új audiovizuális rendszere
    • Meyer Sound NEBRA
    • Tulipános Ház
    • A Csokonai Fórum AV rendszerei
    • Clarett+ OctoPre a házban
    • Szőke Csaba - Clarett 8Pre teszt
    • Szőke Csaba HI-X65 teszt
    • Petőfi Irodalmi Múzeum
    • Meyer Sound Ultra-X20 és USW-112P
    • Meyer Sound: Partnerség és egyedülálló fesztiválélmény a Roskilde Fesztiválon
    • Chauvet Chromasound
    • MeyerSoundISE
    • Meyer Sound USW-210P
    • ChromaCampus
    • Elindult az avoliteshu
    • Újdonság a DiGiCotól
    • ADAM Audio - Nyerd meg a jégkék mennydörgést!
    • “Minden részlet a helyén van”-Mariah Carey európai turnéja a Meyer Sound LEO-val
    • Stealth Core2 bővítés a DiGiCo SD pultjaihoz
    • ADAM Audio disztribúció
    • A Vértes Agorája kapta a 2015-ös Közművelődési Minőség Díjat
    • Elindult a Focusrite.hu és a Novation.hu!
    • Nagyot ütött a Kozmix Focusrite RedNet-tel vezérelt 20. jubileumi nagykoncertje Budapesten
    • Korábbi hírek >
      • RedNet szösszenetek, avagy Palya Bea esete a csatornaszámokkal
      • Nyolcezer nagymacska bizonyítja a Meyer Sound sikerét
      • Indul a Focusrite Clarett kampány
      • Novation LaunchPad frissítés
      • Zeneipari géntechnológia- Megérkezett a Novation Circuit
      • Itt a Meyer Sound Amie stúdiómonitor
      • Fekete Leguán és sztárelőadók a Budapest Music Expón
      • Június 30. - július 7. között a Chromasound raktár költözés miatt ZÁRVA tart!
      • A Tondiraba Ice Arena Észtország legmodernebb arénája Tallinn városában
      • Szabadjára engedik a Fekete Leguánt Pécsen
      • Meyer Sound- A hangok a varázslója, 3. rész
      • Az épülethangosítás is megállja a helyét a Construmán
      • Atombombaként robbant be a DiGiCo új pultja az S21
      • Focusrite-Novation workshop beszámoló
      • Meyer Sound- A hangok varázslója, 2. rész
      • RCF zászlója alatt az Audi Aréna Győr
      • Meyer Sound- A hangok varázslója 1.
      • 21. század a Tatai Angolpark színpadán
      • DiGiCo- Elsöprő siker a Fonóban
      • Meyer Sounddal ünnepelt Németország
      • DiGiCo SD10 a Müpában
      • Jubileumi Audix D6
      • Sikerrel startolt a Brunszvik-Beethoven Rendezvényszervező Központ
      • Meyer Sound LYON-nal hódít a szlovákiai Amex Audio
      • Electro-Voice és Dynacord termékek a Chromasound kínálatában
      • Focusrite és Novation termékek a Chromasound kínálatában
      • Egy éve, hogy a Vértes Agorája a Meyer Sound családhoz csatlakozott
      • RCF hangfalakat látványelemként IS!
      • A Limp Bizkit is DiGiCo-val turnézik
      • A Megadeth is DiGiCo-val turnézik
      • Meyer Sound hangfalak a Pekingi Autókiállításon
      • Meyer Sound „csillagjegy” az oktatásban
      • Speciális térben is Meyer Sound a megoldás
      • DiGiCo pult szolgálja ki Britney Spears igényeit Las Vegasban
      • Digitális pult csereprogram 2014
      • Nagy sikerrel zárult a Dobosok Farsangja!
      • DiGiCo pultok a budapesti Nemzeti Színházban
      • RCF a Pro Sound Web díjazottak között!
      • ISE előtti titkos Meyer Sound bemutatón jártunk...
  • Partnerek
    • Austrian Audio
    • RCF
    • Electro-Voice
    • ADAM Audio
    • Focusrite
    • Novation
    • Dynacord
  • Referenciák
  • PÁLYÁZAT
  • Elérhetőség

Meyer Sound- A hangok  varázslója, 3. rész
részlet a new yorker magazinban, wizards of sound címen megjelent, alex ross által írt cikkből

A cikk előzményei:
Meyer Sound- A hangok varázslója 1.
Meyer Sound- A hangok varázslója 2.


Az Oliveto-s vacsora előtt, bejártam a Meyer Sound kutatási és gyártási osztáját, ami több, mint kétszáz embert alkalmaz  és foglalkoztat  Berkeley raktárnegyedének különböző épületeiben. A komplexum egyik részében szakemberek szerelik össze az alkatrészeket, melyet helyben rendelkezésre álló ipari gépek állítanak elő: kevlár darabokat raknak egy Németországban készült feldolgozó gépbe, hogy az nagy mértékben hajlítható, szinte törhetetlen anyagot állítson elő hangszórókhoz. A Meyer gyár digitalis bűvészmutatványok és régimódi kézművesség ötvözésével operál. Meyerék egy kis házi színházban mutatták be hogyan is működik a Constellation rendszer. Lényeges alapelv, hogy elég flexilbilisnek kell lennie ahhoz, hogy bármilyen csarnok adottságaihoz és igényeihez képes legyen alkalmazkodni. Egy mozinak például száraz, visszhangmentes környezetre van szüksége, hogy a szavak jól érthetőek legyenek. A kamarazene előnye, az éles tiszta hangzás “meleg” rezonanciával fűszerezve. A zenekarok otthonosan érzik magukat egy teremben, ha a rezgési idő hosszú, azaz több, mint két másodperces, mint ahogy a bécsi  Musicvereinnél is. A kórusok kiteljesednek a katedrálisok virágzó akusztikájában. A Constellation rendszer ilyenkor növeli az ismétlés számot, amely a tér méretével változik. Különböző beállítások között válogathatunk: mozi- vagy előadóterem (0.4 mp-es zengési idő), kamaraterem (1 mp-es zengési idő), színház (1.4 mp-es zengési idő), koncert terem (2 mp-es zengési idő), “szent hely”  (2.8 mp-es zengési idő). Így a rendszer kiteljesítheti a kissé száraz helyek akusztikáját, mint a Zellebach Hall, vagy a Berkeley valamint  akár egy tisztább hangzást is biztosíthat hangos jazz, vagy pop zene esetében, mint ahogy a Svetlanov Hall-ban, Moszkvában történt.

“Nem tudtuk volna létrehozni ezt a rendszert, egy igazán erős számítógép nélkül”- mondta John Meyer- “Kalkulációink szerint ez húszezer visszhangot jelent másodpercenként és ennek az információnak még további 4-5 másodpercen keresztül a memóriájában kell maradnia, ami hatalmas mennyiségű adatot jelent. Ennek következtében, csak néhány éve sikerült megvalósítani a “szent hely” beállítást, mely mind közül a legösszetettebb.” René Mandel hegedűművész- aki egyben a Berkeley Symphony ügyvezető igazgatója is - kapható volt egy zenei demonstrációra. Megkaptam egy tablettel az irányítást és mialatt Mandel hegedűn játszotta Bach C-dúr szonátáját, váltogattam  a különböző beállítások között. Ő fenntartotta a folyamatos zenei vonalat, míg én teleportáltam őt egyik virtuális helyszínből a másikba, szalonból a katedrálisba. A szituáció természetellenes volt  és szélsőséges, de Mandel hangszere végig megtartotta jellegét, bármelyik akusztikus beállítást is választottam.

John Meyer véleménye szerint: “Az egészben a legnehezebb azt elérni, hogy a fókusz az előadó zenészen maradjon. A térhatású hang el tud repíteni egy mesterségesen előállított terembe, de a hangnak a hangszerhez láncolva kell maradnia.”






Chromasound
Telefon: +36 1 899 84 21
FAX:        +36 1 899 84 22