CHROMASOUND
  • Rólunk
    • Portfolio
    • Minőségpolitika
    • Szerviz
  • Márkáink
    • Meyer Sound
    • DiGiCo
    • RCF
    • Electro-Voice
    • Vari-Lite
    • Chauvet Professional
    • Chauvet DJ
    • Avolites
    • ADAM Audio
    • Austrian Audio
    • Focusrite
    • Novation
    • Dynacord
    • Bricasti
  • Hírek
    • Legenda Kikötő
    • A Magyar Állami Operaház új audiovizuális rendszere
    • Meyer Sound NEBRA
    • Tulipános Ház
    • A Csokonai Fórum AV rendszerei
    • Clarett+ OctoPre a házban
    • Szőke Csaba - Clarett 8Pre teszt
    • Szőke Csaba HI-X65 teszt
    • Petőfi Irodalmi Múzeum
    • Meyer Sound Ultra-X20 és USW-112P
    • Meyer Sound: Partnerség és egyedülálló fesztiválélmény a Roskilde Fesztiválon
    • Chauvet Chromasound
    • MeyerSoundISE
    • Meyer Sound USW-210P
    • ChromaCampus
    • Elindult az avoliteshu
    • Újdonság a DiGiCotól
    • ADAM Audio - Nyerd meg a jégkék mennydörgést!
    • “Minden részlet a helyén van”-Mariah Carey európai turnéja a Meyer Sound LEO-val
    • Stealth Core2 bővítés a DiGiCo SD pultjaihoz
    • ADAM Audio disztribúció
    • A Vértes Agorája kapta a 2015-ös Közművelődési Minőség Díjat
    • Elindult a Focusrite.hu és a Novation.hu!
    • Nagyot ütött a Kozmix Focusrite RedNet-tel vezérelt 20. jubileumi nagykoncertje Budapesten
    • Korábbi hírek >
      • RedNet szösszenetek, avagy Palya Bea esete a csatornaszámokkal
      • Nyolcezer nagymacska bizonyítja a Meyer Sound sikerét
      • Indul a Focusrite Clarett kampány
      • Novation LaunchPad frissítés
      • Zeneipari géntechnológia- Megérkezett a Novation Circuit
      • Itt a Meyer Sound Amie stúdiómonitor
      • Fekete Leguán és sztárelőadók a Budapest Music Expón
      • Június 30. - július 7. között a Chromasound raktár költözés miatt ZÁRVA tart!
      • A Tondiraba Ice Arena Észtország legmodernebb arénája Tallinn városában
      • Szabadjára engedik a Fekete Leguánt Pécsen
      • Meyer Sound- A hangok a varázslója, 3. rész
      • Az épülethangosítás is megállja a helyét a Construmán
      • Atombombaként robbant be a DiGiCo új pultja az S21
      • Focusrite-Novation workshop beszámoló
      • Meyer Sound- A hangok varázslója, 2. rész
      • RCF zászlója alatt az Audi Aréna Győr
      • Meyer Sound- A hangok varázslója 1.
      • 21. század a Tatai Angolpark színpadán
      • DiGiCo- Elsöprő siker a Fonóban
      • Meyer Sounddal ünnepelt Németország
      • DiGiCo SD10 a Müpában
      • Jubileumi Audix D6
      • Sikerrel startolt a Brunszvik-Beethoven Rendezvényszervező Központ
      • Meyer Sound LYON-nal hódít a szlovákiai Amex Audio
      • Electro-Voice és Dynacord termékek a Chromasound kínálatában
      • Focusrite és Novation termékek a Chromasound kínálatában
      • Egy éve, hogy a Vértes Agorája a Meyer Sound családhoz csatlakozott
      • RCF hangfalakat látványelemként IS!
      • A Limp Bizkit is DiGiCo-val turnézik
      • A Megadeth is DiGiCo-val turnézik
      • Meyer Sound hangfalak a Pekingi Autókiállításon
      • Meyer Sound „csillagjegy” az oktatásban
      • Speciális térben is Meyer Sound a megoldás
      • DiGiCo pult szolgálja ki Britney Spears igényeit Las Vegasban
      • Digitális pult csereprogram 2014
      • Nagy sikerrel zárult a Dobosok Farsangja!
      • DiGiCo pultok a budapesti Nemzeti Színházban
      • RCF a Pro Sound Web díjazottak között!
      • ISE előtti titkos Meyer Sound bemutatón jártunk...
  • Partnerek
    • Austrian Audio
    • RCF
    • Electro-Voice
    • ADAM Audio
    • Focusrite
    • Novation
    • Dynacord
  • Referenciák
  • PÁLYÁZAT
  • Elérhetőség

Meyer sound- a hangok varázslója, 2. rész
részlet a new yorker magazinban, wizards of sound címen megjelent, alex ross által írt cikkből

A cikk előzménye:
Meyer Sound- A hangok varázslója 1.


John annyira elmerült a magyarázatban, hogy Helennek emlékeztetnie kellett, rá, egye meg a tányérján lévő rákot. “ Én vagyok az időbetartó ebben a csapatban” mondja Helen “ Ha estére San Franciscóban akarunk lenni, akkor el kell indulnunk 7:45-kor."

9 órára már átkeltünk a San Francisco öblön, hogy jelen legyünk egy Sound Box nevű eseményen, melyet a San Farancisco Symphony ad elő. Michael Tilson Thomas az orchestra zenei igazgatója, már jó ideje fontolgatja, hogy kisebb helyszíneken játszanának alkalmanként.

Azonban nagy kihívást jelentett a megfelelő helyszín megtalálása, ugyanis az új helyen is egy hatalmas terem akusztikáját szerették volna visszahallani. Végül 2013 végén Thomas a Meyer Soundhoz fordult, akik installálták a Constallation rendszert egy barlangszerű próbaterembe  a Davis Symphony Hall-ba, hogy a San Francisco Symphony és a San Francisco Opera is használni tudja.

Joshua Gersen, aki aznap éjjel a karmester volt, a Meyer Sound hangrendszer bemutatásával indította a műsort. Összeütötte a két kezét és a csattanás gyönyörűen visszhangzott a térben, majd jelzett, hogy kapcsolják ki a berendezést. Hirtelen a csattanás visszhangja megszűnt és élettelen lett a terem. A közönségnek elállt a lélegzete majd tapsolni kezdtek. John Meyer a nézőtéren ült és mosolygott.

A Meyer Sound rendszer a klasszikus zenei világ kötelező elemévé vált San Franciscótól Berlinig. Sőt még a legendás bécsi Musikvereinben is- mely a három vagy négy legkiválóbban megépített koncert termek egyike- alkalmanként Meyer Sound kiegészítőket használnak. A Musikverein gazdag akusztikája szétmossa a beszédet, így amikor az előadás narrációt követel, mint például Prokofjev Péter és a farkasában a hanszórókból áradó beszéd kitűnően érthető és tiszta. A New World Centerben Miamiban, a New World Symphony székhelyén is a Constellation biztosítja a legteljesebb, legélethűbb kültéri hangzást, amit valaha is hallottam. Nincs az a digitális varázslat, mely arányban állna azzal az aranyló viharral, amelyet Beethoven vagy Mahlers műveinek rezgése kelt egy koncertteremben, mégis az audio történelemben a Meyer Sound által kerültünk  a legközelebb a valódi élményhez.

John Meyer történetét egyébként igazi legenda övezi. 1943-ban született Oakland-ben. A szülei rádiójátékokat készítettek a KPFA-nél, mely egy Berkeley-ben található helyi rádió állomás volt. Így sokat bóklászott a rádió épületében, s az első hangmérnöki felfedezéseit is itt tette. A 60-as évek végétől egy hi-fi üzletben dolgozott, melyet Berkeley Custom Electronicnak hívtak. Egy nap, a blues énekes Steve Miller, aki nem rég érkezett Bay Area-ba, beszélgetésbe elegyedett John Meyerrel, aki szokásszerint arról panaszkodott milyen gyernge a rock-and-roll előadások hangzásra.

1967-ben a Monterey Pop Fesztiválon a Steve Miller Band már egy John Meyer által tervezett basszusgitár erősítő rendszerrel lépett fel, mely további hangerőt és új textúrát adott a basszushangzáshoz. Ugyan ebben az időszakban kezdett John és Helen találkozgatni. Helen ekkor  orosz szakos hallgató volt a Californiai Egyetemen, de hamarosan lelkesen fordult John azon elképzelése felé, hogy az audio iparágat életképes üzletté tegye. Az első vállalkozás a Glyph nevű hangfal megalkotása volt, melynek tölcsérei  négy   és nyolc láb átmérőjűek voltak.

John Meyer fontos szerepet játszott a Greatfull Dead ünnepelt Wall of Sound  hangfal rendszerének megtervezésében is. S ezek még “csak” a kezdeti lépések voltak.





Chromasound
Telefon: +36 1 899 84 21
FAX:        +36 1 899 84 22